tisdag 27 augusti 2013

ajaj min hand

Tre veckor på jobbet och (evighets?)värken i min högra hand är tillbaka. I våras gick jag på en tio gångers serie fysioterapi, jag har varit till läkare, en handkirurg, på röntgen och magnetkameraundersökning. Fortsättning följer...
 Det verkar bara vara frågan om simpel ansträngningsvärk i handleden: irriterade vävnader, senor, ådror, nerver i kläm. Slitage plus musarm, karpaltunnelsyndrom eller nåt ditåt men det gör förbaskat ont. Smärtan kan plötsligt poff! vara borta i dagar, ibland veckor men sen kommer den igen smygande. Att vila handen hjälper men att inte använda den är omöjligt. Även om allt kånkande och lyftande gör ont är små rörelser oftast de hemskaste. Handen värker då jag äter. När jag skriver. Att skala potatis är värsta pinan. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar